Examens klänning

Jag har hittat min examens klänning och jag är såå nöjd! Jag tycker att färgen är så himla fin och passar så bra på mig. Jag kan säga att jag hade tur med köpet. Har följt den ett tag och nu fanns det äntligen i min storlek! :) Sen så vill jag inte vänta till sista minuten, då vi kommer ha vår examen ungefär runt samma tid som alla gymnasieskolor har sin bal och jag vill inte stå där utan klänning. 
 
 
Nelly Trend dreamy dress: 599 kr
 
 Min mormor sydde om klänningen lite, för att jag ville att den skulle vara mer "festig" än "balig" och jag är såå himla nöjd med resultatet! 



Kommentarer
Postat av: Jonna - Project Healthy Body

Fint klänningen satt på dig!

Svar: Tack så mycket, det tycker jag med!
Amber Olsson

2013-01-19 @ 14:13:28
URL: http://projecthealthybody.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej! Måste säga att den var väldigt fin på dig!
Har samma tankebana som du och funderar att ha den på balen, men om jag får fråga. Vad har du för storlek i din? På hemsidan sa dom att den var liten i storleken. Så jag blev osäker på vad jag skulle beställa. Jag är ungefär 167 och väger 62, bh 70c. Bör jag ta M då? Eller vad föreslår du? Tack på förhand! :)

Svar: Hej, tack så mkt. Jag har M på min och har 80B i bh. Jag tror nog du ska ta S på din för M kommer bli för bred i
Omkretsen på dig. Hoppas det hjälpte :)
Amber Olsson

2013-02-18 @ 13:44:28
Postat av: julia

Hejsan, du passade superbra i den! Jag ska oxå ta och beställa en likadan till balen men har som de flesta andra problem med storlek. Hur är längden på den? Jag är 164cm lång och har 70 B/C i bh storlek och vet inte riktigt om jag ska ha s eller xs :s Du som ha en hemma kanske kunde vara till hjälp och få mig lite klokare iaf ;)

Svar: Hej, tack så mkt! Jag kan säga att den är lite väl lång. Jag är 170 och utan klackar så släpar den i marken, med klackar så är det typ nästan precis vid golvet. Jag skulle säga ta den storlek du brukar ha, för det gjorde jag och den sitter jättebra. Jag tog M och jag har 80B. Hoppas det hjälpte :)
Amber Olsson

2013-03-12 @ 16:36:58
URL: http://juliasj.blogg.se
Postat av: johanna

Hej! Tycker den satt jättebra på dig! Jag letar som en galning efter en klänning till balen och fastnade för denna men är lite osäker på vilken storlek jag ska beställa och är lite osäker på om jag ska beställa den över huvudtaget eftersom jag är 156 och blir 170 i de klackar jag har tänkt att ha så undrar om den fortfarande kommer vara för lång om jag har klackar? Jag har 75C i BH-storlek. Tack på förhand!

Svar: Hej, tack så mycket! Jag kan säga att jag är 170 och när jag har klackar så tar den precis i golvet. Så om du har någon skicklig sömmare i familjen eller om du är villig att lämna in den hos en skräddare så kan du ju sy upp den :) Angående storleken, jag har 80 B i bh storlek och har M på klänningen. Så S tror jag blir bra på dig.
Amber Olsson

2013-05-07 @ 17:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0