Pyssel

Kan börja med att säga att det inte är jag som syr om, det är min grymma mormor :) För jag kan verkligen inte sy, haha.
Pyssel 1

Detta är en vanlig jeans jacka från HM. Och det som har alltid stört mig är att det är aldrig fickor på dom och man måste ha allt viktigt så otillgängligt i väskan som mobil, nycklar, läppglans m.m. Så min mormor har sytt fast två innefickor. Det är ju inte snyggt, men praktiskt! Sen så kommer ju ingen annan att se det för fickorna skyms hela tiden. Ett jättebra tips!


Pyssel 2

Före

Efter


Här är som sagt klänning jag köpte på tradera som jag tyckte ser ut som en tantkläning. Men det blommiga mönstret är ju såå fint och somrigt. Så mormor sydde om klänningen till en kjol där hon sprättade eller klippte bort överdelen och sen satt i en ny resår. Jättenöjd och kjolen kommer användas ofta på alla varma dagar i sommar. Och är ett basplagg som jag nu kommer ha med mig dom gånger jag åker utomlands. Så det går att piffa upp kläder, men man måste ha ett öga för sånt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0