Utbildning 2011-2012

Örebro universitet
Under min icke bloggperiod så har jag pluggat. VT 11 så pluggade jag personalvetarprogrammet på Örebro universitet. Det var en spännande upplevelse, men jag tror att jag hade fått ut mer ifall jag bodde i korridoren och träffade andra studenter regelbundet. Sen att jag skulle självfallet ha deltagit i nollningen, som verkligen var en miss från min sida. Men efter jag kom hem från Thailand så kände jag mig lite utanför, men fick ju lite kontakt med några i klassen. Alla delkurser jag deltog i, 3 st var intressanta med jag klara bara två utav dom. Ca 1 år senare så har jag fortfarande inte klarat  av den tentan, och jag har gjort den 3 jävla ggr!! Och det är riktigt frustrerande att jag inte har klarat av den än.
Det var bland annat det, inte kände någon bra kontakt med dom i klassen och att jag tyckte utbildningen var så himla svår, så bestämde jag mig för att byta. Så då sökte jag till Marknadsinriktad företagssäljare på Affärshögskolan.
Affärshögskolan
Efter jag hade sökt utbildningen så fick jag kallelse till en intervju som jag delade med 4 andra där vi fick svara på frågor och sedan göra typ ett IQ test. När jag sedan fick beskedet att jag blivit antagen så vart jag osäker om jag skulle byta, för jag ville ju inte bara ge upp. Efter att ha grubblat i en månad typ så tackade jag ja, och hoppade av PV programmet. Bästa beslut jag gjort! Inte får jag bara bra betyg, har nya och underbara kompisar :)
Första dan på en ny utbildning är alltid den värsta, Gud vad nervös jag var och vilken press jag hade på mig. För jag ville så snabbt som möjligt skaffa vänner så att jag inte skulle sitta ensam osv. Det var en tjej som vi är nu goda kompisar satte sig bredvid mig och dagen slutade med att vi åt lunch efter första skoldagen :) Det var roligt att se resultatet iaf. Och på kvällen så blev vi vänner på facebook. Sedan framåt några dagar så kom vi närmare Sabina. Men första utgången med hela skolan var rolig, för då kom vi nära alla och inräknat där är Kerstin som är en väldigt god tjejkompis nu.
Delkurserna vi läste första terminen var intressanta och bra. Och på fyra tentor så fick jag VG, wiie :) och jag organiserade mig så bra innan tentorna, så alla ville ha mina anteckningar och övningar. Men kan ju inte ge alla det, visst :P Nu är första terminen slut och det att gått fort. Redan inne på termin två och ska snart ha praktik. Jag har fått på plusgymnasiet där jag kommer med Kerstin planera öppet hus, prisutdelning, balen, studenten och åka runt och prata om skolan.


Kommentarer
Postat av: Osccar Svalland

Hejsan! Jag har sökt nu till Marknadsinriktad företagssäljare här i Linköping. Är du nöjd med utbildningen? Var intervjun jobbig? Jag hatar nämligen att gå på intervjuer. Blir oftast sjukt nervör så det känns som om jag skulle kräkas.. Får man frågor var för en? Eller gäller det att ta för sig som mest? Tack så mycket för svar!:) Mvh Oscar

Svar: Hej! Det var en bra utbildning med bra kurser. Intervjun var inte alls jobbig, för jag brukar oxå bli nervös för intervjuer. Kommer inte riktigt ihåg men jag tror det var både och, det var inte svåra frågor dom ställde iallafall. :) lycka till!
Amber Olsson

2014-02-12 @ 15:21:26
URL: http://osccarsvalland.colin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0