2 feb 11

Lördag 22/1
Idag så skulle jag egentligen jobba på loka, men jag har ju blivit sjuk så jag måste vila upp mig :( Och det gjorde jag, hela dagen lång :D Sen så blev det ju att packa inför sälenresan på kvällen :) Jag färgade också mitt löshår och det blev bra och fint :)

Söndag 23/1
Vi drar till fjällen! :D Idag så gick vi upp vid 8 och började fixa oss och packa ner dom sista saker. Samt att städa lite i lägenheten. Vid tio så började vi åkte och vi plockade upp Jennie vid Lesjöforskorset :) Under resan så stannade vi sen vid stadium outlet och jag köpte ett par vantar och en fleece halsduk :) Vi kom upp till tandådalen vid 3, så då blev det att hämta nycklarna och åka till stugan. Den var jättefin :) Det var 3 rum med våningssängar och 1 med dubbelsäng. Så vi var 3 par som körde sten-sax-påse och vem som skulle få rummet. Jag vann alltihopa!!! :D Hihi jag rockar.. Så då blev det att börja packa upp. När vi var klara så åkte vi ner till skidshopen och hyrde våra skidor och köpte skipass. Sen så blev det att åka och handla mat för kvällen. För vi skulle fira Jennie som fyller 20 år. Det blev klyftpotatis, fläskfile och beasås, mums :) Sen så blev det att dricka några glas vin och sen gå och lägga sig och tagga inför morgondagen :) Bilder:


Måndag 24/1
Första åk dagen idag. Jag var nervös innan vi åkte i backen. Och jag ramlade ett par gånger, ca 6 gånger. Men det är bara att hoppa upp på benen igen och åka. Men det västa var att jag tror att mina pjäxor var för hårt spända, så det ömmade grymt mycket på smalbenen. Det gjorde så ont varje steg jag tog, så det kändes som jag ville gråta :( Efter vi åkt färdigt så åkte vi ner till bolaget och handlade lite och sen började dricka. Tandådalens värdhus hade "måndagsklubben" så vi gick ner dit på kvällen. Det var mycket folk där faktiskt. Men jag och Marcus drog vid mídnatt för vi ville inte vara bakis eller trötta dagen efter.

Tisdag 25/1
Idag så blev det iallafall att åka ca 1,5- 2 timmar. Jag pallade inte mer för det gjorde så ont i mina ben :/ Men jag åkte i en röd backe och jag ramlade inte! Jag är riktigt stolt över mig själv :) När jag kom tillbaka till stugan så blev det att plugga lite. När dom andra kom hem så började dom laga mat, falukorv och makaroner. Men jag åt potatis till :) Sen så blev det att ta det lugnt resten av kvällen. Alla var så himla trötta och sega. :D

Onsdag 26/1
Det blev ingen slalom åkning för mig idag. För jag har forfarande ont i smalbenen och minsta lila tryck på benen gör så himla ont :/ Men det blev att plugga istället för mig. För jag ligger efter med läsningen för att jag har åkt så mycket. Men jag klickade iallafall hem en jätte söt blommig body från Gina Tricot. Den är mycket snyggare än dom på bik bok for samma pris. Och den kommer att passa så himla bra till mina svarta höga shorts och vita espadrillos :)


129 kr

På eftermiddagen så drog jag, Jennie och Emelie på afterskin och det var riktigt kul. Köpte 4 drinkar och det blev 360 kr! :O Men jag brukar inte handla bara drinkar, så jag var faktiskt värd det :) Roliga bilder:

Emelie, Jennie och Jag :)

Emelie :)

Jennie :)

Jag :)

Jag :)

Jennie :)

Emelie :)

Efter afterskin så gick vi hem, lagomt berusade och hängde i stugan. Killarna skulle äta middag i lindvallen och vi stannade kvar i tandådalen och skulle äta nått här. Och vi åt skitgjorde amerikanska pizzor på Mezzo. Alla vi sa att det *nullade i våra munnar, så gott var det ;) Sen så blev det att gå hem igen. Emelie och jennie drog ut på fjällis och jag följde inte med för jag hade så ont i benen :/

 

Torsdag 27/1

Upp och hoppa kl 8 :) Då var det packningsdags och storstädning. Det är tur att man är 7 st som hjälps åt så slipper man göra allt skitgöra själv :) När vi skulle åka hem så blev jag dålig, sjuk alltså. Jag hostade hela vägen hem till grythyttan. Och när jag kom hem så fick jag feber så jag låg och vilade resten av kvällen.

 

Fredag 28/1

Jag är så himla sjuk så jag kunde inte gå på seminariet idag. Och jag har smittat Marcus som är jättedålig han med. Så vi kommer att ligga och vara sjuka hela helgen :/

 

Lördag 29/1

Ingen direkt förbättring :/ Och jag fick reda på att jag har smittat alla andra. Så 6 stycken, det måste vara rekord :D hehe.


Söndag 30/1

På bättringsvägen, jätteskönt :) Och idag blev det stortvättning. Ca 8-10 maskiner tvättade vi. Men då var det våra täcken, kuddar, påslakan och lakan vi tvättade. För dom var inte så fräscha efter att vi har legat och svettas bort feber :P Sen så eftermiddag till kvällen så blev det att läsa och göra S-uppgiften. Det går inge vidare, då man inte förstår nått :/


Måndag 31/1

Åka in till örebro idag och gå på föreläsning med en ny lärare. Efter föreläsningen så blev det att gå hem till Jess ica och plugga lite och äta och sedan gå lite på stan innan jag gick ner till bussen. När jag kom hem så blev det att plugga resten av kvällen.

 

Tisdag 1/2

Idag är det 20 dagar kvar tills vi åker till Thailand!!! :) Hade föreläsning idag med. Efter föreläsningen så jobbade jag och min arbetsgrupp med seminarieuppgiften till fredagen. Sen så blev det att åka hem till ghn. När jag kom hem så blev det att äta mat hos Marcus föräldrar och sedan ta det lugnt resten av kvällen i lägenheten.


Onsdag 2/2

Skönt att vara ledig när det är fint väder :) På dagen så blev det att åka upp till hfs och spela bowling med Emelie, Johan, Jocke och Marcus. Det gick verkligen inge bra för mig, men jag fick en strike iallafall :) Efter vi spelat klart så åkte vi till ica och handla mat för att vi ska grilla, mums :) Jag gick in på Gina idag och hitta en klänning som jag är sugen på köpa :) Men vilken färg ska jag ta?

 

Ikväll så blir det att plugga, jag måste försöka läsa 80 sidor idag. Sen så blir det att ta det lugnt och kolla på film. :)


/ a von o


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0