18 feb 11

Måndag 14/2
Alla <3 dag idag! :) Det blev en tur in till Örebro och åka till universitetet för en frågestund om tentan. Vi fick reda på att tentan skulle ha förklara detta, redogör för detta frågor och det är iallafall enkelt. Sen så blev det att gå lite på stan och kolla och sedan åka hem till ghn. När jag kom hem så höll Johan och Marcus och förberedde 3 rättersmiddagen Jag, Emelie, Johan och Marcus skulle äta. Till förrätt s var det vitlöksbröd med skagenröra. Till varmrätt blev det oxfile med klyftpotatis och beasås. Och till efterrätt så blev det väldigt enkelt, blodpudding :) Sen så kollade vi på film resten av kvällen :) En riktigt bra alla <3 dag!

Tisdag 15/2
Idag så krånglade vårt internet och tvkanaler hela dagen, så ingen tv eller internet :/ Så det blev att sitta och läsa och göra instuderingsfrågorna. Det är så drygt att sitta och plugga länge :/ Men jag passade på att köpa denna vita långklänning från HM Fashion against aids på tradera. Den kommer att vara helt underbar att ha i sommar :)

600 kr

Onsdag 16/2
Idag så blev det att åka in till Örebro. Det blev att åka till universitetet och köpa en bok på campusbokhandeln till andra delkursen och sedan kolla efter kompendierna, men dom hittade jag inte. Sen så blev det att gå lite på stan och kolla lite och sedan åka hem till lägenheten och plugga. Skriva rent lite instuderingsfrågor och viktiga begrepp och teorier. Sen att försöka stressa och koppla av i ett bad. Är så himla uppjagad över tentan.

Torsdag 17/2
Tenta idag, OMG! men jag har övat så mycket som jag kan, så tentan kommer att gå som den går. Förhoppningsvis superbra!! :) På morgonen så åkte jag ut till Marieberg och bytte min body som jag hade beställt till ett par finbyxor :)

199 kr


Sen så blev det att åka till universitetet och skriva ut alla kompendierna. Det blev att kosta 320 kr, för väldigt många sidor, 200 ungefär. Det som var så bra var att man kunde köpa till en plastmapp för 15 kr. Då så sitter alla papper fast som en bok med ett plast omslag och baksida :) Det är ju även bra att ha så när man har ett stort antal papper man ska sätta ihop och inte vill ha ett häftstift till exempel.

 

Sen så blev det att sitta och läsa lite innan tentan börja. Tentan gick bra, det kändes bra när jag gick ut efter 3 timmar. När jag var klar så blev det att åka till stan och sen åka till lägenheten och fixa sig. För klassen skulle ut och äta på pitchers och "fira" att vi skrivit första tentan :)

 

Fredag 18/2
Idag så blev det att ta en tidig buss hem till ghn. Senare på dagen så åkte vi upp till hfs och jag skrev ut lite papper. Sen så solade jag också i 20 min, min hud är lite öm efter men det beror ju på att jag inte solat på jag vet inte hur länge. Sen så blev det att åka hem till lägenheten och ta det lugnt och fortsätta att packa lite :) Nu är det bara 3 dagar kvar tills vi åker till thailand!!! Gud vad skönt och roligt det ska bli, jag längtar verkligen :)

/ a von o

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0